2007-10-15

Lite undringar

Har några saker jag funderar över just nu...

*Finns det invandrare i Finland? Jag kan liksom inte tänka mig det på nåt sätt. Och hur dumt ska det inte låta med finska med brytning?

*Vem är snillet som kom på iden med att göra kaviar med banansmak??? Den killen kan inte ha varit vid sina sinnes fulla bruk, möjligen full. Har visserligen inte smakat på den, men who can blame me?

*Undrar om man någonsin kommer att känna att man är vuxen? Jag gör det inte än allafall. Därför känns det lite orättvist att man måste betala vuxenpris på tåg och buss och dylikt. Vissa kanske tycker att man blir vuxen när man får barn, men det vette fan...

Ikväll ringde VÄRLDENS mest irriterande telefonförsäljare till mig. Och tydligen hade han rätt att ringa och reta upp mig för att jag prenumenerar på National geographic. Han var minst lika dryg och irriterande som när man har en etikett på tröjan som skaver och sticks i nacken. Men jag sa till honom att om jag behöver nya knivar så kan jag gå och köpa det själv och då slipper jag få nån ointressant tidning på köpet. HA! Börjar bli mer lik morsan på den fronten... Hon har säkert fått nån försäljare att böla nångång. Till skillnad från lillasyster som köper allt som hon blir erbjuden, vem annars köper första hjälpen till bilen när man inte har varken körkort eller bil?

2 kommentarer:

Sofie sa...

Kanske såna som vill ha plåster när dom gör illa sig.. såna som inte vill förblöda! Kanske att såna köper första hjälpen kit?!

Anna sa...

Ja kanske det...