2014-03-09

Sol, alkohol och tulpaner!

Såå underbart det var igår att äntligen få se solen. Minns ju inte hur länge sen det var innan dess. Väldigt viktigt för mitt välmående kände jag. Då fick man helt enkelt ta att det blåste storm samtidigt. Solen vägde tyngre än dom iskalla vindarna på morgonpromenaden. Himlen är inte fullt lika blå idag, och vindarna är ännu kraftigare så jag hoppar nog över att gå ut idag.

Till en annan sak, alkohol. Känner mig på riktigt väldigt less på det nu. Dricker mer och mer sällan det och det är aldrig nåt jag längtar efter. Förra lördagen när jag var ute och käkade med några tjejer beställde jag in en lättöl för första gången i mitt liv, skaplig gubbvarning på det men jag var sugen på öl och jag körde så det fanns ju bara ett alternativ. Kändes inte som den minsta uppoffring alls att stå över vinet som dom andra drack.

Igår var jag på en väldigt trevlig 30-årsfest och då drack jag, tror det blev sammanlagt två små öl och två glas vin. Sista timmarna drack jag enbart vatten. Ändå kände jag att jag fick problem att sova (svårt att somna och vaknar extra tidigt) Nä, det är inte värt det helt enkelt! Har dessutom sett alldeles för mycket av baksidan med alkohol senaste åren. Otäckt på många sätt! Och jag tycker att väldigt många jag känner har en lite osund relation till alkohol.

Säger inte att jag aldrig mer kommer att dricka alkohol, för det kommer jag garanterat göra, men jag har inte det minsta sug efter det och jag tycker alltid att alkoholfria alternativ är godare.

Nä, nu ska jag nog kolla nåt avsnitt Cake boss på Netflix, medan jag med ett annat öga kollar på damernas tremil från Holmenkollen.

3 kommentarer:

Julia sa...

Härligt med sol!! Fina bilder, fick lust att köpa tulpaner nu:)

Stina sa...

Åh älskade tulpaner!
Jag satte ju ner tulpanlökar i höstas så ska bli mkt intressant och se när de ploppar upp 😄
Kram på re fining

Svorsken sa...

Solen ær fantastiskt vælkommen!😍

Håller med om det du skiver om alkoholen(utom lættølen,det klarar jag inte:)...
jag har ju knappt druckit senaste åren å festene er det minimalt av....
Men nu tar jag gærna en vin kvæll med venniner då å då,men hænder ju inte alltfør ofta æn då;)

God helg!
Kram