2014-11-09

Betydligt bättre


Ja han kom ju tillbaka min lilla kille, eller det var väl kanske rättare sagt så att jag hittade honom. Gav mig ut på en promenad för att kolla efter honom och när jag närmade mig slutet av vägen vid Lundnäs så var det en bekant liten krabat  som dök upp på vägen, jagandes en fågel! Han skuttade gladeligen med mig hem sen. När Melvin hade varit inlåst ungefär lika lång tid så hade han magrat, han kändes nästan ihålig... Franco Zetterlund visade inga tecken på att ha varit utan mat direkt... Han är en stadig bit och morse vägde han in på 5,6 kg. 

Han hade mycket lagrat gos i kroppen när han kom hem. Bättre att komma hem varje dag och sprida ut gosandet då tycker jag. 

Kändes betydligt lättare i hjärtat sen han kom hem. Men det känns fortfarande rätt kraftlöst i själen. Men jag tror det kommer lätta framöver. Behöver bara få en dos Stina (nästnästa helg) och dessutom få den här jävligt onödiga november överstökat. Ska bara härda ut så gott det går. Måste ha färgglada kläder varje dag (utom då jag jobbar) för jag mår bättre med färg runt mig. Det är väl därför november alltid känns så deppigt, det är liksom bara mörkt, brunt och grått. Jag vill ha grönt och blått omkring mig. 

Tankade lite energi igårkväll ändå, då jag umgicks med Cissi, Annika och tre av deras barn. Blev bjuden på jättegod mat och lekte med Othilia och Lukas. 
Nu ska jag klura på nån mysig feelgood film jag ska se efter Gunde. 

2 kommentarer:

Stina sa...

Jaaaa snart ses vi!! Då ska vi skratta och må gott!
Bra med färgglada kläder. Unna dig saker du gillar, behöver inte vara så stora grejer. Blomma, doftljus, ny tesort..
PUSS ❤️

Anna sa...

Får bli blomma då kanske, har ju nyligen laddat med nya doftljus och flera nya tesorter, både lösvikt och på påse :) Sex dagar jobb väntar ju kommande veckan med och det hjälper inte humöret på traven direkt, men jag får komma på bra saker som piggar upp! En positiv grej är ju att jag varit och lämnat bilen ikväll så förhoppningsvis får jag hämta hem den i morgon med fixade bromsar :)