2008-04-24

Konsten att pröva sitt tålamod

Hade tänkt sätta mig ute i solen på lunchen idag men i stället spenderade jag tiden som var kvar efter att jag fått i mig käket med att sitta i telefonköer... Gah!
Först skulle jag ringa till Folksam för att få tag på en mailadress jag kunde skicka mina bilder på mitt armärr. Hade nämligen hoppats på att få en liten slant för missprydande ärr. Jaja, tredje personen jag pratade med kunde hjälpa mig allafall. Då hade det gått en kvart tror jag. Men det slår ju inte rekordet när jag skulle ringa till Ica kundservice i vintras när jag behövde ett nytt Icakort, satt i telefonkö i en halvtimme!!! för ett samtal som kanske tog 15 sekunder. Kunde ju ha högtalare på så att jag kunde jobba under tiden.

Så nu är bilderna skickade! Men jag får nog vänta ett bra tag innan jag får nåt besked om pengar för dom låg tydligen efter med det 1½ - 2 månader.

Sen var det dags att ringa hälsocentralen över min migrän. Det första jag ska pröva med är en slags nässpray mot migrän, och om det inte hjälper så får jag höra av mig igen och antagligen träffa en läkare. Nu kommer det väl dröja innan nästa skov men det kanske är bäst att köpa den där sprayen så snart som möjligt innan jag glömmer det och innan lönen tar slut.

Men jag måste ju säga att det verkar lite mongo att bota migrän med en nässpray... Men funkar det så är jag mer än nöjd!
Trötthet botar man bäst med att sova. Godnatt!

Inga kommentarer: