2009-05-31

Sista majdagen år 2009, en härlig sådan!

Såhär såg det ut hemma hos mig nån kväll tidigare i veckan. Tjusigt! Solen sken och det regnade på tvären och blåste som satan.

Hade inte sett min kissemiss sen onsdagen förra veckan tror jag så jag blev mycket glad i fredags när jag kom hem från jobbet då hon dök upp! Lilla snuttan var så hungrig. Hon skulle ju haft p-piller i måndags så jag hoppas hon hållt fan på sig.
Sen kom hon hem igår med, konstigt nog. Och hon var inne ganska länge. Hjälpte mig att bädda rent i sängen... Sen låg vi och tog en tupplur i soffan tillsammans också och hon var gosigare än nånsin och ville ligga i knät. Myyyys!
Idag har det varit morsdag och det har jag "firat" med att åka till Skärså och äta på Albertina med mamma, pappa och farmor. Jag åt inkokt lax med citronsås och vaniljglass med varm hjortronsylt! Mycket gott som ni kan förstå! Vädret har ju varit helt underbart i helgen! Riktig sommarvärme, så ljuvligt! Satt ett tag i min brassestol och läste idag med. Hade köpt två böcker till mamma i present! Nästa på tur att få presenter är JAG!



Kvällen avslutades med bio med pappsen. Vi såg Änglar och demoner. Och vad tyckte jag då om den? Jo, den var ju inte i närheten av lika bra som boken men det hade jag inte väntat mig heller. Som filmatisering var den dock mycket bättre än Da Vinci koden tycker jag. Hade det inte varit för att jag läst boken så hade jag antagligen tyckt den var ännu bättre. Men det var en mycket bra film och det var riktigt kul att se alla platserna vi var på i oktober. Skymtade t.o.m Sephora Sofie! Och den där glassbaren vi köpte glass i vid Pantheon.
Jag har haft en riktigt härlig söndag men i morgon väntar kneget igen.

1 kommentar:

stina sa...

vaa myyyys de låter!