2011-07-13

Mission accomplished!

Har ända sen jag tog den här bilden i Thailand haft som sommarens mission att få en bild på en fjäril på nära håll! Vet inte riktigt om det syns på bilden hur stor den där fjärilen egentligen var, den var nog alla gånger 10 cm bred. Ja, alla fall så tycker åtminstone jag att det är jättesvårt att få närbilder på fjärilar för dom rackrarna flyger ju bara iväg när man närmar sig.

Sista kvällen innan vi åkte hem från Grundsund hade Sofie knäppt av alla lysena i vårt rum när jag kom upp efter tandborstningen och när jag kom in sa hon lite lätt skärrad att det var en fjäril där inne (hon är verkligen livrädd för såna) och ville att jag skulle ta ut den. Ja jag var ju såklart tvungen att knäppa på lyset igen eftersom jag inte ser i mörker. Och när han satt där så fint på takbjälken var min enda tanke att jag ville fota den, men kameran var på nedervåningen och Sofie var ju livrädd stackarn så jag lät bli att gå ner efter den och försökte i stället få ut den. Och som den hjälte jag är så lyckades jag:) Både fjärilen och Sofie var nog glada för det!


Tadaa!! Himla nöjd faktiskt, och systern stod en bit bort på behörigt avstånd;) Detta togs alltså några dagar innan fjärilen i vårt rum så jag hade ju fullföljt mitt "uppdrag". Hade jag inte gjort det så hade jag nog fasen hämtat kameran ändå.
Nu tycks jag ha skaffat mig ett nytt uppdrag... Att hitta den perfekta gröna klänningen! Det blir nog en svårare nöt att knäcka känns det som. Har letat igenom varenda nätsida jag känner till. Det finns verkligen ingen alls:( Måste ju vara rätt grön färg liksom...

1 kommentar:

Hanna sa...

Åh ja jag förstår det..! Egentligen brukar inte alls vara för märken, men jag kan inte låta bli att tycka att den lilla vita RayBan texten är stört snygg.. åh..