2012-02-22

Fåglarna!


Pallrade ut på en välbehövlig lunchpromenad runt Vågen idag. Hade gärna gått igår när solen sken, men då hade jag helt fel skor på mig. Idag var ju vädret en aningens sämre men det var riktigt skönt! Åtminstone ända tills jag kom fram till raksträckan vid Långnäs... Fy satan vad det blåste då!


När jag nu ser bilderna så tycker jag inte riktigt dom överensstämmer med hur många fåglar det faktiskt fanns där. Sjukt många! Änder är det va? Men en pappa som är ornitolog så är jag helt bedrövlig på att kunna fågelsorter. Kaja har jag ju lärt mig den hårda vägen... Det är ingen pippi man gärna möter i hallen klockan 3 på natten efter en veckas semester i Italien! Pilfink känner jag nog också till nu, det är såna jag brukar få släppa ut från köksfläkten. Haha!

1 kommentar:

stina sa...

vågen...det var längesen jag gick den rundan! och ja det är änder :) haha ang mannen som frågade om min son och lumpen, han satt i rullstol så kände att det var lite väl magstarkt att putta ner honom i poolen, jag har trots allt ett gott hjärta ;) men han fick ingen kram som straff på en hel vecka (han älskade att kramas) haha!