2013-08-15

Sällskapssjuka!

Jag är ju vanligtvis en människa med stort behov av egentid och kan tycka det är lite jobbigt att inte få vara ensam nåt under en period. Förra veckan umgicks jag ju med folk i stort sett hela tiden, bortsett från när jag satt i bilen och jag trodde därför jag skulle tycka det var skönt att vara mycket ensam denna veckan. Men kanske just för att jag liksom vant mig vid att vara med folk så tyckte jag det var ganska så ensamt. Kände mig väldigt sällskapssjuk helt enkelt.

Rådde dock bot på det igår då jag först spenderade dagen med Mari och pojkarna. Erik är ju minst sagt förtjust i mig och var som en igel hela tiden jag var där :) Mari ville plocka blåbär så jag kunde ju passa barnen under tiden. Där blev jag bjuden på spagetti och köttfärssås och blåbärspaj. Sen var det bara hem en snabbis för att byta om innan jag åkte till Larsson där tacos väntade med ett stort gäng vänner och barn. Fullt ös även där!

Jag stannade kvar några timmar längre än alla andra så jag och Larsson kunde prata ikapp lite och dricka te. Innan jag åkte hem tog vi en liten sväng med hundarna för hon ville ha sällskap. Vilket jag förstår för fasen så läskigt det var fast vi var två, kolmörkt och kallt.

Idag har jag varit lite "vettig". Tvättat, plockat, gjort pressgurka, tog en promenad till affären, gjort sockerlag för eventuella behov, säkerhetskopierat drygt 2700 bilder och lite sånt där.

Inga kommentarer: