2013-09-03

Ledsen!

Idag på jobbet diskuterade vi bröllop sådär som man kan göra ibland. Och då sa jag att jag nog antagligen inte kommer att gifta mig (en känsla jag har bara). Då säger en jobbarkompis som svar på det "Nä du måste ju hitta någon äldre som är mogen för att gifta sig och skaffa barn" Och lite mer i samma stil. :( 

Där och då blev jag mest bara irriterad på  kommentaren men i efterhand så gör det mig riktigt ledsen. Som att min kärlek inte är lika mycket värd. Jag är väl medveten om att det är en åldersskillnad mellan mig och Kim, men när man träffar nån man känner såhär för så kan man inte bry sig om det. Det är i sammanhanget väldigt obetydligt. Det var inget jag planerade utan det snarare drabbade mig som en käftsmäll! 

Vet ju att jag har mina vänner bakom mig i detta och jag är också medveten om att det antagligen finns många som retar sig på det, och det är fine! Men en sak är jag säker på, och det är att om det tar slut mellan oss så är då inte åldersskillnaden en avgörande orsak. 

Inga kommentarer: