2013-11-17

Insättningar på mitt mentala pluskonto!

Fullmåne igen, och det har märkts av på svårigheterna att somna dom senaste kvällarna.

Just nu ligger jag i soffan, lite stinn efter en söndagsmiddag med familjen. Tjälknöl på älg med potatisgratäng och sen ostkaka med hjortronsylt till efterrätt! Yummie!! I övrigt har väl denna helgen inte innehålligt några större utsvävningar. Inget att skriva om åtminstone. Jobbade igår, och det gick bra. Mycket att göra men på det bra viset. Sen har jag mest haft konstiga/fina/roliga/sjuka konversationer med vänner och lyssnat mycket på musik.

Har en jobbig nackspärr idag som i vissa lägen hugger som en kniv, så jag hoppas innerligt att den försvinner till i morgon. Resten av denna dagen ägnas åt film och Solsidan.

Jag känner mig också väldigt varm i hjärtat, för jag har fått höra så fina saker de senaste dagarna. Vissa mer ytliga (ändå inte att förakta) men även såna där djupa komplimanger. Saker som läggs in på "pluskontot". Pluskontot är nåt jag lärde mig när jag pluggade i Norrtälje. Vi hade en väldigt trevlig psykologilärare där och han sa nåt som fastnade. ALLT man möjligen kan sätta in på sitt mentala pluskonto ska man göra (som en medveten handling) för när det blir svårare tider så finns där ju mer att ta av. Stort som smått, allt som är positivt ska in på "kontot".

Inga kommentarer: