2008-01-27

Mässhelg!

Nu är jag galet trött alltså, men det är väl i tidigaste laget att lägga sig. Väntar nog ett tag till ändå.
Kom till Sthlm vid kvart över nio i fredags morse och då tog vi pendeln ut till Älvsjö. Blåste galet mycket då. Fredagen spenderades sen på Synsammässan på Talk hotell. Lite möten och en hel del snygga brillor. Den här gången hann man t.o.m vila en stund på hotellet, väldigt skönt! Och givetvis hoppade Marie och jag i sängen;-) Tur att vi bodde på 17:e våningen så att inga såg oss genom fönstret. Det hade nog varit en skön syn annars.

På kvällen åkte vi in till Gamla stan och käkade middag på Fem små hus. Mycket god mat och trevligt som sjutton! Blev väl några glas vin till maten. När vi kom tillbaka till hotellet var vi några som inte tyckte att det var dags att lägga oss så vi höll till i hotellbaren i stället. Det är jävla sköna människor man jobbar med allafall! När baren stängt låg Marie och jag och pratade ett bra tag innan vi somnade... åtminstone pratade jag.

Skönt att inte ha nån tid att passa igår morse för en gångs skull, vi hann sova en stund allafall innan det var dags för den efterlängtade frullen. Gött!
Lördagen spenderades på Optonordicmässan. Fick träffa min söta Erika!! Träffade en del annat roligt folk också. Kul!
Nu är frågan vilka brillor jag ska ha härnäst??? Jag som inte alls var ute efter bågar hittade minst 5 styckna som jag vill ha.
Hemresan blev inte helt som planerat. Hade skett en olycka i Rotebro så vi fick stå på centralen lite drygt en timme innan vi åkte iväg norrut. Men som sagt, inget som gör nåt när sällskapet är så bra! Och i stället för buss från Söderhamn fick vi ta X-tåget från Gävle. Kom hem 45 minuter senare än planerat.

Nu ska jag nog sysselsätta mig med att göra fruktsallad. Och sen blir det nog en film innan jag somnar. Jobbig vecka framför mig... Längtar grymmans till lördag 14.00!

Inga kommentarer: