2008-03-05

Sååå nöjd!

Alltså vissa dagar är lite bättre än andra, så är det bara. Och idag var det en extra bra dag.
Då kan man ju undra vad det var för bra med den här dagen, en helt vanlig onsdag på jobbet.

Marie skulle ner till förrådet på jobbet på eftermiddagen för att leta rätt på ett par fula solbrillor som Åsa skulle ha med sig på 40-årsfest, för ett av de par som dom letat fram på förmiddagen ville Marie behålla till sig själv. Det var 80-tal så att det skrek om dom, men Marie var riktigt snygg i dom.
Och jag förstår att hon ville ha sällskap ner till förrådet för det känns lite som att man hamnat i en Beck-film att gå ner i garaget för att komma till förrådet. Detta visade sig vara ett lyckokast för min del, hittade en lämplig musmatta till att börja med. Sen när vi rotade bland bågarna gjorde jag världens fynd! Ett par assnygga bruna solglasögon!!!
Fyndet blev inte sämre när jag såg att det var ett par Dior! Hade jag haft en digitalkamera så hade jag givetvis lagt upp bild på dom. Knäppte några med mobilen men dom gör inte guldklimpen rättvisa så jag låter bli att lägga upp dom.

Folk som känner mig vet ju hur svag jag är för solglasögon. Finns liksom ingen gräns för hur många man kan ha.

Nästa bra sak som hände var att pappa köpt en ny fjärrkontroll till mig på Clas Ohlson idag, min sa ju upp sig i söndags eller om det var måndags. Känns som att jag skulle sakna en kroppsdel eller nåt, är ju totalt beroende av text-tv. Får den i morgon om mamma hinner in till mig på jobbet sen hon varit på kurs.

Och nu känns det som att dagens djävulshuvudvärk börjar gå över. Perfa!

Inga kommentarer: