2008-03-02

Vasaloppet

Uppe med tuppen i morse för att kolla på Vasaloppet. Somnade såklart som vanligt ett tag sen och drömde helt mongo... Hörde liksom i bakhuvudet att ljudet ändrades när sändningen bytte kanal och blev till gudstjänst i stället. Men då drömde jag att Sofie kommit till mig tidigt på morgonen för hon hade sovit hos en kille (en rätt osannolik sådan också) och hon fipplade med min fjärrkontroll så att ljudet var samma vilken kanal man än tittade på. Så i drömmen zappade jag mellan alla olika kanaler och bilderna var rätt men ljudet var bara gudmusik.

Vaknade till sen och insåg att jag inte hade nån fjärrkontoll i handen och att Sofie inte var hos mig. Då var det bara att byta kanal till Vasaloppet igen.

Riktigt imponerad av Jörgen Aukland som vann! Det var en välförtjänt seger tycker jag.
Sjukt impad på alla som stakåkte i 9 mil också. N I O jävla M I L !

Kollade in "min sträcka" inför stafettvasan nästa år också, blev ju inget i år av olika anledningar men nästa år SKA det bli av!!
Avslutar min sträcka med Lundbäcksbackarna... undrar om det är nån chans att dom döper om dom till Zetterlundsbackarna efter min åktur??? Troligen inte... åtminstone inte i positiv bemärkelse. Ser verkligen fram emot att åka allafall, var riktigt sugen i år.

Inga kommentarer: