2012-05-17

Tur att han flög upp till himlen

Ledig sådär mitt i veckan igen nu då. Blir ingen ordning alls i min skalle. Nu har jag ju två jobbdagar framför mig igen innan en dags ledighet. Men nästa vecka blir en sån där vanlig måndag till fredag-vecka. Skönt med lite extra ledigt såklart, men jag tycker det är lite jobbigt när jag inte har kontroll över saker och ting.

Mitt på dan åkte jag upp till Järvsö för att umgås med Mari och Erik. Erik är verkligen ett litet busfrö! Full fart hela tiden. Och inte det minsta blyg.
Här visar han sina nya solglasögon för mig, samtidigt som han äter rabarberkräm! Och det tyckte han om, för han åt fem portioner, haha! Och jag håller med honom, det var riktigt gott! Fick även tacopaj till middag. Och hittade dessutom några fynd på loppisen, det blev 2 "skålkrukor" som jag ska så persilja i och en liten glasburk med lock som jag ska ha flingsalt i.
När jag var i södra delen av Järvsö på hemvägen var det verkligen svart neröver och i samma stund som jag tog denna bild i farten så kom dom första dropparna på bilen. Och sen började det verkligen ösa ner! i höjd med Offerberg regnade det mer än jag minns att jag varit med om tidigare. Det var som att köra in i en vägg av regn! Så det blev till att sänka farten rejält, såg ju så illa med.
Nu är det vattenmelon och lite serier som gäller innan det är dags att sätta i nya påslakan i sängen och krypa ner.

1 kommentar:

Stina sa...

Låter som en härlig dag, tachopaj kan ju aldrig bli fel. Jag kommer upp till till 2 juni på dop och den funderar jag på att stanna några dar. Vore kul och få till en loppis, vi kommer även fira midsommar däruppe så det ser ut att bli mkt hälsingland i sommar :)