2012-11-13

Dag 14

Återupptar min lilla blogglista. Och dagens ämne är "Mitt drömbröllop"

Bröllop är väl inget jag drömmer om så ofta om jag ska vara ärlig. Jag ÄLSKAR att gå på bröllop, när andra gifter sig alltså. Men jag har ingen önskan om att själv göra det, åtminstone inte i den vanliga kyrktraditionen. Ärligt talat så ryser jag vid blotta tanken av att gå fram där i kyrkgången medan alla sitter och tittar. Om jag ska gifta mig så vill jag göra det så privat det bara går. Kan definitivt tänka mig att göra det utomlands på nån vacker plats. Kan även tänka mig vigsel i Las Vegas.

Sen kan jag ändå tänka mig att fira detta med en fest med alla vänner senare. Det är liksom själva vigseln jag inte vill att andra ska vara med på. Men en vigselförättare måste man ju ha, och vittnen. Men där tar det stopp. Vill ju verkligen inte att nån ska fria till mig bland annat folk heller.

Det där med vit klänning är inte heller nåt för mig. Jag tycker att det är väldigt fint, PÅ ANDRA! Men jag som ser ut som spöket Labans äldre släkting när jag har vitt på mig skulle ju inte bli fin alls. Och är det nån gång man ska vara fin är det ju på sitt bröllop.

Så mamma får helt enkelt hoppas på Sofie när det kommer till att gifta bort barnen i kyrkan :)

Inga kommentarer: