2013-03-13

Semester

Alltså det här med att bestämma när man vill ha semester och hur många veckor varje år, det är fasen inte lätt. Inte för mig alla fall. Det är ju bra att vi själva får önska i stället för att bli "påtvingade" vissa veckor som det är på en del jobb, men det är lite ångest för mig ändå detta. Senaste åren har alla fall jag och Amanda pratat ihop oss om när vi vill vara lediga, för vi får ändå inte vara lediga samtidigt. Dom senaste två åren har jag haft resor inplanerade (julklappar) som jag varit tvungen att anpassa en vecka efter, men i år har jag inget alls planerat. Men jag har alla fall lagt in mitt önskemål om 29, 30 och 31. Var ju inte heller det lättaste att välja om jag skulle ta 3 eller 4 veckor. Men valde att spara lite så jag kan åka iväg nånstans i vinter om jag skulle vilja alla fall.

Sen går jag hela dagarna och tänker på vad jag vill göra under semestern/sommaren med. Vill ju göra MASSOR! Men varken tid eller pengar räcker ju till allt man vill göra så vi får väl se. Tycker ju om att bara vara hemma på sommaren med. Men nån liten tripp vill jag göra känner jag. Utrikes eller i Sverige kvittar egentligen. Sen vill jag ju ha nåt sällskap med också.
Åååh, om man ändå hade kunnat få vara ledig hela sommaren, som när man var barn. (utan att behöva jobba på skola)

Har ni några semesterplaner??? Mina drömmar om sommaren kretsar kring Sardinien, Grekland, Norrland, Kolmården och Ullared, haha! Att ha stark reslust är inte så lätt när ekonomin inte överensstämmer med drömmarna!

4 kommentarer:

stina sa...

vi får planera sommaren efter när dagis har stängt då vi inte vill noah ska gå på ngn annat dagis när hans stänger för sommarledighet, har gjort så hittils.
för första gången har vi dock inget planerat, beror på lite omständigheter som vi kan ta privat istället.vi skulle till gotland med kompisar men har avbokat det. men vi hoppas kunan fira vår bröllpsdag som vi brukar och då drömmer vi självklart om ngn mindre resa :) jag ör sugen på paris, berlin, eller italien kanske.
vi kommer säkert besöka kolmården i sommar så vi kanske kan planera in det på din semester så kan du haka med oss och självklart bo hos oss :)
kram

stina sa...

fy hur jag skriver, men det är tangenbordet, faktiskt, vissa bokstäver har fastnat, nån har visst spillit lite..

Svorsken sa...

På flera vis det hær med semester,skønt med lång ledigt på sommaren mne æven skønt å spara ihop till ett par veckors ledigt på høsten/vintern!
Vi ær ju stængd hela juli så jag har inte så mycket å vælga på i sommar men juli passar meg fint!:)


Vi skall till Barcelona i september,skulle ju egentligen nu i April men så blev en av venninene mine(oplanerat:)gravid med nr 3 så då væntar vi tills babyen kommet ut!

Vi har sparat i ett par år nu,200:-/mån som gått in på ett gemensamt konto(bare en av oss som øppnade ett konto på nettbanken sin)
Det ær ju pengar man absolut inte mærker førsvinnner då det ær en så liten sum men vi har nu nog till både flyg,hotell å en del av maten før alla 6!

Så det rekommenderas å spara på det sættet! :)

Trevlig helg!!


julia sa...

Semester känns långt borta nu... men jag går också och tänker på vad jag borde hinna göra under mina 3 veckor. Om jag inte tar helt fel så blir det nog mest att jag och Kjell Arne rör oss i området vallsta, järvsö, Bollnäs, men det är ju absolut inte fel det heller :) kram!