2013-03-03

Storm, lycka, rumpmassage och bilder!

Hej på er vänner! Ja ni får nog helt enkelt stå ut ett tag med mina halvtaskiga "övningsbilder". Vill ha bort snön nu, allt är så vitt.

Igår var det som ni vet lördag, och den dan började med att jag jobbade. Rätt bra dag ändå, hade en del att göra men hann även kolla på det mesta av damernas tremil. Sen åkte jag hem en kort sväng för att lämna av maten jag handlat och dona litegrann. Åkte sen hem till Sofie en sväng innan jag for vidare till Järvsö. Stannade på byn för att hämta upp mat och åkte sen vidare till Mari och Johan i Säljesta. Pizza för dom och kebab för min del, riktigt gott! Myste såklart med småpojkarna med. Erik ville tom att jag skulle borsta tänderna på honom, och även natta. Det gick bra en stund innan han utbrast : "min mamma!" Så då fick Mari komma och avlösa mig :) När andra chansen var låg jag på Maris massagebänk men huvudet ner i ett hål :) Mari har utbildning i Cirkulations- och nervbanemassage och det var första gången hon gick lös på min kropp. Jag ljuger ganska brutalt om jag säger att det var skönt. Hon var inte direkt försiktig med mig, men det var ju inte nån liten smekning jag var ute efter heller. Har ni nån aning om hur ont man kan ha i skinkorna utan att man vet om det??? Tydligen kan många av ens problem med nacke/rygg sitta där. Jag är sjukt öm i skinnet idag kan jag säga. Mest övre delen av röven, men även hela ryggpartiet/axlarna/nacken. Men lätt värt! Behöver ni djupgående massage så rekommenderar jag ett besök hos Mari!

Blåste ju helt galet mycket igårkväll. Halt på småvägarna dessutom, höll på att glida av vid ett tillfälle när jag åkte hem från Mari. Men klarade mig tack och lov. Stannade en liten stund hos N i Järvsö med innan jag åkte hem. Pratade med Sofie på vägen och hon sa att det blåste vansinnigt mycket hemma, och jag märkte ju att det tilltog ju närmre jag kom. I Vallsta var det värst, flertalet tillfällen var allt helt vitt och jag såg ingenting! Otroligt läskigt! Jag körde ett tag precis mitt i vägen för att det inte gick att köra i rätt körfält för att snön drivit så mycket. TUR att jag inte fick möte. Men jag kom tillslut hem helskinnad. Visste jag att det skulle vara så illa så hade jag stannat kvar över natten.

Denna dagen har till största delen spenderats i soffan kollandes på skidåkning. Först Vasaloppet och sen en väldigt spännande femmil! Usch, har inte nerver till sånt där egentligen. Men det slutade ju tack och lov väldigt bra med GULD till Johan Olsson. Han var verkligen sååååå värd det!

Nu är klockan kvart över fem och det är fortfarande ljust ute! Hur underbart är inte det? :D Det är vår hörrni, och jag fullkomligt ÄLSKAR det!!! Vet ju att en del får såna där vårdepressioner, men jag är inte en av dom. Känner mig väldigt lycklig överlag nu måste jag säga. Underbart härlig känsla!

Inga kommentarer: