2013-03-24

No more Rioja!



Nu bjuder jag på en liten bildkavalkad igen. Franco är favoritmotivet som ni ser. Följde med Karin på fest igår, där jag utan minsta lilla tvekan var äldst, och jag var väldigt obekväm med det, tro det eller ej. Men jag överlevde och det var väldigt skönt när Sofie kom och hämtade oss när alla folk skulle ut på Tuppens. I morse vaknade jag första gången 04:45!!! Helt omöjligt att sova bra när jag druckit. Mådde dessutom orimligt dåligt i förhållande till den lilla mängd alkohol jag druckit. Men Sofie hade en rimlig förklaring på det, vinet jag drack var ett Rioja och det är inte ovanligt att man är överkänslig mot det. Det har tydligen nåt att göra med att druvorna har så tjockt skal. Så det ska jag helt enkelt passa mig för i framtiden. Just idag känner jag mig väldigt otaggad på att festa på lördag med, men det hinner väl gå över till dess antar jag.

Har spenderat flera timmar ute i solen med Karin idag. Vi satt mot väggen vid lillstugan och pratade massa om livet medan det droppade från taket och fåglarna kvittrade. Verkligen underbart härligt! Franco stymlade omkring och senare kom även Skorpan. Sen gick jag in till Sofie som åkt till mig för att få lite pluggro. Gjorde makaroner och korv och nu sitter jag här och skriver medan hon sitter och läser om sekter och hemliga sällskap. Skulle tro att det blir tidigt sänggående för mig ikväll.

2 kommentarer:

Stina sa...

Jag får extremt svårt att sova när jag druckit men ni har jag lärt mig att sista glaset ska vara uppdrucket senast kl 22, då blir inte sömnen störd. Har oxå hört det ang rioja, min svägerska brukar bli jättedålig av vissa viner.
Fina bilder, kul du bjuder på foton du tagit :) kram kram och sov gott

Julia sa...

fina bilder Anna! ser ut som att vårsolen har hittat till hälsingland :)