2013-04-01

Påsken del 1

Då har snart en till påskhelg passerat i livet och det har varit en mycket fin sådan. Solen har lyst mest hela tiden och jag har verkligen njutit. Påsken är utan tvekan min favorit av alla högtider!!

I torsdags stängde vi 16:00 och då körde jag till Järvsö direkt. Malin och tjejerna var ju hemma och det är alltid lika underbart att få träffa dom. Käkade tacos och umgicks. Sen for jag och Malin ut på Condis där vi satt och snackade resten av kvällen. Kom även två vänner till Malin och gjorde oss sällskap. Mycket trevligt! Strax före tolv gav jag upp och körde hemåt.

Långfredagen var lååååång! Ägnade den dan åt att göra vettiga saker hemma, som att tvätta, städa, bädda rent osv. Tråkigt men nödvändigt!

På lördag förmiddag plockade jag upp Sofie och körde mot Järvsö igen. Minnea var i sitt esse när vi kom. Undebaraste gudbarnet som finns. Hon stannade och fikade innan hon körde hem min bil. Jag, Malin, barnen och Erica klädde på oss och spenderade dagen i Alpbyn. Sitta och dricka öl ute i solen med härliga människor, hur underbart kan det bli???!!

Barnen åkte hem innan oss. Och efter ombyte och lite fix åkte vi vidare till Erica på lite förfest. Då hängde även Malins styvbror med fru med. Senare blev det Condis och Öje. Mycket trevlig kväll! Men tiden sprang ju iväg, särskilt när man ställde fram klockan. Vi kom väl i säng vid fyra och sen låg vi bra länge och pratade med. Sov ju som vanligt knappt nåt när jag druckit men det var det ju värt.















1 kommentar:

Stina sa...

Åh va mysigt du haft det! Nu blev jag ju sugen p en Järvsötrip och gå på condis :)
Puss