2013-04-19

19 april

Haft en riktigt skön ledig fredag idag. Vaknade såklart rätt tidigt (med mina mått mätt alltså) och efter att ha dragit mig en stund så tog jag en kopp te och satte mig ute på bron i solen! Franco lufsade omkring och nosade på allt och jagade kusar, ganska underhållande! Ser ni rådjuret borta vid ladan? Gjorde mig ett försök att gå närmare men då skuttade han iväg fort som attans. Det är helt otroligt vad fort snön försvunnit den här veckan, verkligen UNDERBART!!! Den här tiden är ju faktiskt den bästa, när man har allt framför sig.

Trevar mig fram med kameran, det är verkligen roligt men så svårt att få till det. När man kollar bilderna i kameran ser dom ju okej ut, sen när man ser dom i datorn kanske dom inte alls är så bra... Grrrr! Men till hösten SKA jag gå på fotokurs. Måste bara bestämma mig för om jag vill gå 4 torsdagkvällar eller 2 lördagar. Nån som är sugen att hänga på?

Efter att ha suttit och njutit ganska länge ute så bytte jag från gummistövlar till joggingskor och tog mig ut på en långpromenad. Dryga timmen var jag ute, men jag gick ju inte i rekordfart direkt. Känner mig inte helt i form efter påskens sjuka än, hostar en del fortfarande men det blir ju mindre för varje dag. Har även unnat mig en sån där skön sofftupplur idag :)

Nu blir det väl tv-soffan resten av kvällen. Fast egentligen är jag sugen på att PRATA med nån, sitta och prata om allt mellan himmel och jord i timmar...

Inga kommentarer: