2010-07-25

En helg till har passerat

Så har åter en helg passerat! Och en mycket trevlig sådan:) Det började väl i fredags när jag tog 52:an (gamla hederliga, men från en annan hållplats än förr i tiden) ner till Bollnäs. In på jobbet för att lämna grejer innan jag rusade till bolaget. Sen tillbaka till jobbet för att invänta att klockan blev 18:00 så Amanda kunde sluta. Sen gick vi som packåsnor till hennes lilla "skuttan" och for vidare till lasarettsvägen. Grillning och fest med för mig massa nya folk. Men sen dök det faktiskt upp flera kända nyllen:-) Promenad ner till parken med en flaska skumpa som sällskap! Men fy satan så kallt det var!!! Rena höstkylan faktiskt. Massor av folk ute såklart men jag tyckte inte jag träffade så väldans många som jag trodde jag skulle göra.

Nattbussen hem till Arbrå och när jag klev av trodde jag att fötterna skulle gå sönder. Var visst inte mer än 7 grader sa folk så mina fötter (i öppna sandaler) var som isklumpar så det gjorde sjukt ont att gå. Har ju inte närmsta vägen att gå från bussen heller... Men tack och lov tinade fötterna upp när jag gått en bit. Sen tyckte jag det var ganska så rofyllt att traska där i min ensamhet mitt i natten. Hade ju börjat ljusna också. Kände mig lite iaktagen där ett tag och det var jag med, ett rådjur stod och kollade på mig:) Men gud så skönt det var att få komma in i värmen och krypa ner i sängen.

Igår åkte jag ner på stan på förmiddagen. Kollade brännboll (fan att jag inte hunnit få kameran jag beställt med superzoom, den hade kommit till mycket nytta på Långnäs;-), den dyker nog upp i mitten av veckan skulle jag tro) Var även lite på stan, köpte bland annat presentvin till de 3 födelsedagsflickorna och fikade med Amanda & co. Lite mer brännboll innan jag for hemåt via Hans-Jons där jag fick mat och en klänning att ha på 30-årsfesten med 30-talstema. Tyvärr har jag inga bilder från festen men jag kan bjuda på en dålig bild så ni får se mig med brudklänning på mig:-) Titta och njut för det lär vara den enda chansen ni får! Haha! Var en riktigt trevlig fest på alla sätt och vis, men trött som jag var blev det ganska lugnt för min del! Och glad för det är jag idag!
Värsta bästa mysvädret idag ju. Ska nog inte göra så mycket vettigt alls. Har kollat några avsnitt av The big bang theory och ska strax kolla det sista avsnittet av säsong 3. Sen får man vänta till hösten innan det kommer nya:-( Sjukt rolig serie!!!
-------------------------------------------------------------------------------------
Känner mig lite, ja jag vet inte ens hur jag ska förklara det med ord... Finns säkert massa låtar skrivna som kan beskriva det men jag kommer inte ens på nån sån just nu. Frustrerad är det närmsta jag kommer på!

Inga kommentarer: