2012-10-28

Dag 8

Så tycker jag om mitt andranamn: Om ni inte redan vet så kan jag berätta att det är Maria. Jag heter alltså Anna Maria. Jag känner mig inte särskilt unik med det... Innehar dom två vanligaste förnamnen i hela Sverige.

Anna har jag kommit tillfreds och trivs med. Även om det är sjukt vanligt så trivs jag med det.

Maria däremot... Gillar det inte alls! Heter det för att både min mamma och mormor har/hade det som andranamn. Ingen tradition jag ämnar föra vidare. Vet inte riktigt varför jag ogillar det så mycket. Hade tre Marior i klassen första året på gymnasiet och jag ogillade alla tre. Men det finns ju flera Marior jag gillar också. Och jag får ju vara glad att jag inte fick det som tilltalsnamn.

2 kommentarer:

Stina sa...

Haha log för mig själv när du skrev om tre marior som du ogillade, skönt med ärlighet!!
;)

Svorsken sa...

Mitt står Maria Helena så hær i detta land dær dem inte fattar vad tiltallsnamn ær så får jag heta Maria hos alla lækare,telefonsælgare m.m... Å jag gillar det inte heller!!
:)