2014-02-02

Reseminnen!


Tycker det är lite trevligt med små minnen från resor man varit på. Har några kylskåpsmagneter bland annat. Men jag har även lite stenar jag plockat på mig i olika delar av världen. Stenen med mitt namn är min bordsplacering från Jon och Cissis bröllop. Den är plockad i skogen ovanför mig och jag var själv med vid plockandet och kånkandet av ca ett ton stenar. 

Den vita stenen ovanför fick jag av Minnea i somras då jag var i Skåne. Dom två ljusa stenarna plockade jag utanför två vingårdar i Bordeaux. 

Den lite större stenen på andra sidan krukan känns väl mest speciell då den är norpad när vi var i Petra i Jordanien. 

Nyast i samlingen är den längst ner och den är plockad på stranden i Thailand nu senast. Hade jag bara sett en lös sten i Dubai hade jag plockat med mig en därifrån med. Men den staden är ju kliniskt städad. 

1 kommentar:

Stina sa...

Gillar den iden och att alla stenar har en historia att berätta.
Nä inga stenar i Dubai ☺️ men du fick ju din magnet. Kram!