2014-06-08

Fin helg!

En helg är till ända, och en mycket bra sådan. Fredagen var ju Svenska flaggans dag så man var ledig. Under dagen hann jag med lite löpning och kakbakning innan jag började snygga till mig. Sofie hade förvarnat mig att hon skulle komma och kidnappa mig framåt kvällningen. Hade inte den blekaste om vart vi skulle eller vad vi skulle göra. Men hade fått en vink om att klackskor var bättre än gummistövlar :) Vi hamnade på vackra Stenegården och inte ens när vi kom dit visste jag vad som väntade. Trodde att Engmans skulle spela för jag såg skymten av Pär Engman. Men efter att vi ätit och satt oss i bänkarna så trillade poletten ner efter lite ledtrådar att det var Tomas Andersson Wij som vi skulle lyssna på. En ganska intim konsert inne på Träteatern. Väldigt bra och det kändes ganska känslosamt stundvis. Men fasen vad ont i röven man fick!

Igår började jag dan med att jobba. Lite snopen känsla eftersom man kände som att det var lördag i fredags. Men timmarna gick rätt fort och sen var det bara att fara hem och sätta igång med uppiffning inför kvällens 30-årsfirande hos Johanna! Regnmolnen hopade sig men vi klarade oss utan regn hela kvällen. Verkligen jättegod mat och mycket skratt. Vi började ju rätt tidigt så det blev heller inte så sent, vilket var skönt idag så jag fått massa bakning gjord. Ikväll har Sofie varit här, vi var och kollade på fåren och lammen borta i den nya hagen bortanför mig. Många är dom, och fina! Sen har vi kollat på film och ätit snask.
Nu ser jag fram emot en födelsedagsvecka och sen är det dags för ytterligare 30-årsfirande nästa helg. Mycket fira blir det och det är ju alltid trevligt!

Har fått lite bra nyheter senaste tiden och jag har flera roliga saker att se fram emot. Känns verkligen positivt nu och som att nåt bra är i görningen. Vet inte vad, men nåt roligt hoppas jag på :)

1 kommentar:

Stina sa...

Härlig helg!
Vad duktiga ni är på att ge varandra överraskningar! Låter som en underbar kidnappning 😄
Hoppas du får en supermysig födelsedag och jag ska fira min arm på ngt sätt som jag inte kommit på än.
Fina får ☺️
Puss och kram