2014-06-03

Drömtydning!

Bilderna har inget med själva inlägget att göra utan är mer utfyllnad :)

Till ämnet då. Jag har alltid drömt mycket om nätterna, och oftast kommer jag ihåg vad jag drömt. Det är väldigt mycket galet som kan hända under mina nätter kan jag tala om. Helt sjukt hur jag kan få till det. Jag kan påverkas ganska mycket av dom också faktiskt. Drömmar med tydliga känslor följer liksom med mig under hela dagen. Så kanske det är för er andra med? En gång för många år sen blev jag faktiskt kär i en kille för att jag drömt om honom, han fanns ju i min omgivning redan men jag fick inte upp ögonen för honom på det sättet förrän efter drömmen. Nu kan jag ju omöjligt veta om det skulle ha blivit så utan drömmen också. Kan även känna mig arg/ledsen om jag drömt nåt som gjort mig arg/ledsen. Och det gäller ju även positiva känslor, har man drömt nåt roligt/härligt så känner man sig gladare dagen efter.

Har alltid tyckt drömmar varit fascinerande, och jag har flera drömtydarböcker. I en av dom står det att det vi drömmer på natten är bearbetningar av saker vi inte orkar med när vi är vakna. Och delvis ligger det nog nåt i det.

Den senaste tiden har jag drömt drömmar som känts väldigt symboliska på nåt vis. Har flera gånger drömt om ormar och ormen är en symbol dels för sexualitet och dels för själva livsprocessen. Så kanske de är nåt i görningen i min egen livsprocess?

En annan grej som återkommit flera gånger senaste månaderna är att jag drömt att jag varit med en kille (samma kille alla gånger utom just inatt då det var nån "random guy") och det varit otroligt stark dragningskraft/attraktion mellan oss. Sådär elektriskt som man kan se på film, men sällan upplevt på riktigt. Magnetiskt! Jag har nog aldrig varit med om det vad jag kan minnas. Men alltid så har vi blivit avbrutna av nåt/nån när det har varit som mest elektriskt. Kan inte riktigt tyda det själv, men nåt frustrerande är det ju känns det som.

Inga kommentarer: