2014-10-12

Historien upprepar sig...

I stort sett hela helgen har denna låt snurrat i skallen på mig. Get it right från Glee. Den är väldigt vacker och vemodig, och det är väl så jag känner mig just nu tror jag. Jag har varit med om det här förut, att jag insett mitt bästa när det är försent. Om det nu är det? Försent alltså. Eller om jag bara tror att jag insett vad jag vill? Drar antagligen alldeles för stora växlar på allt ändå. Önskar jag bara kunde radera vissa delar av min hjärna, nollställa utan att all viktig information går förlorad.

Kan också vara att känslan kommer från att jag varit helt ensam hela helgen, har inte träffat folk sen jag var och handlade och hämtade paket på fredag förmiddag och det gav väl inte nåt större socialt utbyte. Blir nog bra att jobba i morgon tror jag, även om det såklart är skönast att vara ledig.

2 kommentarer:

Stina sa...

Hm vad är det nu du går och tänker på.
Ensamhet tenderar ju att framkalla känslor och ta kar, därför jag blivit allergisk mot att va hemma själv mkt och då har jag ändå grabbarna när de kommer hem..
Pussar och kramar ❤️

Anna sa...

Det är nog främst bristen på socialt utbyte tror jag, för idag känns det bättre och då är det ju dessutom måndag ;) Det andra som jag tänker på måste jag nog fundera lite på om jag ska tänka så eller om jag bara ska sluta tänka så... Hmmm... Det löser sig alltid!

Puss o kram! <3