2014-10-05

If you changes nothing, nothing will change

Här har ni två versioner av Anna. Den första versionen är osminkad och glåmig pga förkylning och befann sig i Thailand och den andra är sminkad och piffad för en dejt. Det är samma människa och bilderna är tagna samma år.

Det jag vill komma till är att det här året varit ett väldigt viktigt år i mitt liv. Och visst, det är ju inte slut än men jag kan liksom ändå summera vissa saker redan nu.

Jag har gjort saker det här året som jag aldrig trodde jag skulle klara, och saker som jag är väldigt stolt över! Inga revolutionerande saker i det stora hela visserligen, men stora för MIG!

Strax innan den första bilden hade jag klarat av att på helt egen hand tagit mig över halva världen, sjuk var jag ju dessutom. Det var en lång och fruktansvärt jobbig resa, köpte mitt livs första nässpray vid mitt byte i Dubai och sen spydde jag nästan direkt efter att jag landat i Bangkok. Flera timmars taxiresa följde därpå innan jag var framme! Känner många i min närhet som aldrig skulle tänka tanken på att göra en sån sak så jag känner mig alla fall stolt över det! Jag menar, det hade ju varit jobbigt även om jag inte varit sjuk, det spädde ju bara på "prestationen".

Jag har dessutom känt mig så väldigt mycket mer öppen angående att träffa någon, och då menar jag ju att jag faktiskt tagit aktiva beslut som jag inte gjort tidigare. Nätdejtandet ni vet... ;) Ja nu visade det ju sig vara en flopp, men jag FÖRSÖKTE! Och jag träffade ju två IRL (nästan tre) Och min kassa dejt förra helgen har nog öppnat ögonen lite på mig med, "Inget ont som inte har nåt gott med sig", alla andra killar flyttades upp några pinnhål ;)
Sen jag la ner det där så har jag denna veckan känt mig mycket mer harmonisk (jag vet precis vad du tänker att det beror på Stina, och det ligger väl lite i det också) Och jag är övertygad om att jag kommer att träffa nån, på naturlig väg.

Jag klarade ju även mitt mål med löpningen, jag klarade mina efterlängtade 5 km! Det var en stor grej för mig, även om andra springer maraton som om det vore en tur till postlådan.

Jag är dessutom stolt över att jag faktiskt klarade av att slå ihjäl det lilla kattfostret. Många har sagt till mig efteråt att dom är imponerade att jag klarade av en sån sak. Det var ju fruktansvärt jobbigt men jag hade inte mycket till val kände jag.

En annan sak jag förbättrat det här året är att jag tänker mer på min hälsa. Inget revolutionerande där heller, för jag äter fortfarande mycket skit och det kommer jag nog alltid göra, men jag har ökat på med dom nyttiga valen! Jag köper väldigt mycket mer ekologiskt nu också. Så ikväll när jag ska äta chips och dip så dricker jag inte läsk till det utan tänkte göra en färskpressad juice av ananas, päron, hallon och citron. Borde bli gott va?

Ja nu ska jag sluta upp med mitt självförhärligande för den här gången, men man måste kunna känna sig stolt över viktiga förändringar och bra saker man gjort! Vara stolt över sig själv helt enkelt!

4 kommentarer:

Stina sa...

Yeeeees! Klart du ska va stolt och hylla dig själv! Jag gillar dina förändringar och det vet ju alla att det är rätt svårt att jobba med sig själv..
Jag gillar verkligen att du tänker mer nyttigt! Det är kroppen värd!!
Massa pussar och hurrarop

Stina sa...

Btw, snygg du är då! Du passar verkligen i rött läppstift 💋

Anna sa...

Tack vännen! Trivs fantastiskt bra i det där läppstiftet, var som kärlek vid första ögonkastet. Har ju provat andra toner av rött förr och det har inte alls passat. Puss!!

Svorsken sa...

Hærligt!
Tycker absolut du skal vara stolt øver deg sjælv å ændringar du gjort, imponerande!!
kram