2009-06-27

Mycket nöjd! Och ombytta roller...

Jag är MYCKET nöjd med dagens shopping i Gävle! Det var varmt där, men det var svalare än i Arbrå faktiskt, och inte så fasligt mycket folk på stan av förklarliga skäl.
Det viktigaste var att hitta ett par skor till bröllopet och jag trodde det skulle bli svårare än det blev. Första butiken hittade jag inga i, eller jag hittade väl skor jag ville ha men inga för ändamålet. Men sen gick vi till Wedins och jag hittade genast två par tänkbara så jag satte en på varsin fossing och gick omkring lite för att känna mig för. Tur hade jag att de som var snyggast även var skönast!
Som om det inte var nog så var det halva priset!!! Betalade endast 174:50! =)

Sen fyndade jag en tunika på Vero Moda för 65 kronor! Var nära att köpa ett par shorts där också för 199 men jag avstod för jag ville helst ha blåa och det fanns inte. Sen på HM hittade jag 3 par shorts för 49.50/styck!! Ett par blåa, ett par svarta och ett par beige! Hur bra som helst eftersom mina shorts har krympt nästan allihop. Följde även med två par svarta linnen och hårsnoddar. Kollade även på en liten handväska som skulle passa bra till skorna men jag kände att jag inte ville göra mig råd med den även om den inte var dyr. Men ännu mer tur hade jag för då kom mamma och visade mig den lilla bruna väskan som hon skulle köpa så jag får låna den på bröllopet!

När vi kom hem till Arbrå följde jag med hem till Hans-Jons, där fick jag prova en kjol som Sofie lämnat och varken mamma eller hon kunde ha. Men mig passade den perfekt!! Det lustiga med detta var att den faktiskt var för STOR för Sofie och mamma??? Det har nämligen ALDRIG hänt förr att jag kunnat ha nåt som är för stort för dom, jag har ju liksom alltid vart minst. Kändes lite märkligt, men det gör mig ärligt talat inget. Ingen av oss kan ju kallas för fetton precis och jag trivs bättre nu med min "större" kropp än förr när jag faktiskt var ett benrangel. Sen att det dallrar om låren och magen pyser ut lite, det får man väl helt enkelt ta om man är för lat för att träna bort skiten.

Jag och mamma var över till femman också för att säga hej till Helena och Lukas som är hemma nu. Så söt han är gogubben! Flinade och skrattade en massa åt mig! Hoppas jag hinner träffa dom nåt mer innan dom åker tillbaka.

Nu är jag sådär i valet och kvalet igen... att det ska vara så svårt att bestämma vad jag ska se för film hela tiden. Medans jag funderar så äter jag jordgubbar, vattenmelon och kollar på Göta kanal som går på fyran.

Inga kommentarer: