2009-06-14

Söndag from hell... typ

Jaha, detta eviga tjat... migränhelg igen. Kände väl det på mig igårkväll då jag kände mig grymt tung i skallen. Vaknade av sjuk huvudvärk i morse.. AJ! Kräktes dessutom två gånger idag, inte så vanligt att jag gör det även om jag alltid mår illa. Har hela dan legat på soffan under täcket och tyckt synd om mig själv. Lea sov inne inatt så hon var lite go med mig en stund:-)
Eftersom jag tagit migräntablett var jag liksom strandad där jag var så min bästa pappa kom hit med nyponsoppa och en matlåda tills i morgon. Väldigt tacksam för det då jag inte orkat ställa mig och laga mat idag. Men nu är värken tack och lov borta, bara "vinglet" kvar. Måste nog fixa nåt att äta nu igen för jag har ju bara ätit nyponsoppa, skorpor, en aprikos och jordgubbar idag, är sugen på nåt lite salt...

Men herregud vilket pissväder det varit idag. Det har blåst som tusan och hällregnat precis hela dan. Usch och fy säger jag!

Helgen i övrigt har varit bra. Efter jobbet i fredags åkte vi alla till Lena för att fira att hon blivit gammal. Mycket trevligt och god mat! MÅNGA skratt blev det!
Igår sov jag ut för första gången på evigheter kändes det som, fast jag hade ju givetvis vaknat några gånger innan. På eftermiddagen mötte jag upp Mari i Vallsta och sen åkte vi i en minikaravan till Larssons stuga. Där befann sig även Camilla och hennes kille. Basse fick också följa med!
Vi käkade grillat och spelade TP. En riktigt trevlig kväll. Och jag kan med facit i hand säga att jag var glad att avstå alkoholen båda kvällarna. Vette sjutton hur jag mått annars...
Trist att jag inte kunde vara med på Stinas möhippa igår bara:( Men snart ses vi ju på bröllopet!




1 kommentar:

Svorsken sa...

Jo han har ju det,passar lite bættre i den nu:)
Vi kommer om drygt en vecka!!Å blir hemma tills den 2a Juli....
Så ja hoppas erat skitvæder har bættrat seg till da,annars får vi ta med solen hærifrån:)
Hoppas allt ær bra!
Kram