2010-10-31

Life goes on






Känns fortfarande väldigt tungt allting. På fredagkvällen tog jag en halv insomningstablett för att jag skulle kunna somna, sen på morgonen packade jag ihop grejer och åkte hem till Hans-Jons och släppte ut Melvin. Mamma och pappa är i London den här helgen. Vid 13 kom Sofie hem, och det var ju skönt med lite tröst och sällskap.
Såg ut som fan för att jag grinat så mycket, fy! På kvällen fixade jag mig i ordning och vid 19 kom Sara och Tom till oss, Sofie hade lagat jättegod middag. Entrecote med ugnstekt potatis och hemmagjort vitlökssmör och sallad, och hallonsemifreddo med hemmagjorda chokladmaränger. Mums mums! Champagne och Amarone till det:)

Vi spelade flera omgångar spel, Bezzervizzer, På spåret och Med andra ord. Och vi kunde lätt konstatera att jag är svårslagen;-)

Sen låg jag sked med Melvin hela natten:) Han kanske kände på sig att jag var ledsen, sånt känner nog djur mer än man kan tro.

Idag blev vi upphämtade av Sara och Tom och sen for vi ner till Martina, Robert och Victor. Även Jennie, Lovalisa, Helena, Marius och Lukas var där. Vi beställde mat från TakeOff och sen fick vi gott fika efter det! Mycket trevligt!
Dom där sötsnokarna är ju för underbara alltså:)
Resten av dan har jag och Sofie spenderat med varsin dator. Sover på Hans-Jons även i natt. Mamma och pappa kommer hem i morgon kväll, och även om man är 30 år så kan man längta efter sina föräldrar när man är ledsen.

Kommer nog kännas jobbigt när jag ska hem till mig sen, om det blir i morgon eller på tisdag. Ska be mamma/pappa att åka dit och hämta Leas mat och matskålar och sånt.

4 kommentarer:

Hanna sa...

Hej söta du, åh jag beklagar verkligen! Förstår att det känns otroligt tungt.

stina sa...

skönt att höra att du trots allt har haft fullt upp i helgen och sluppit sitta själv och tänka och sakna. det är svårt att förstå sånt här om man inte själv haft husdjur men minns att jag grät en vecka i sträck när leo dog. det blir ju en familjemedlem. hoppas du får må bättre snart och har mycket kärlek och omtanke omkring dig. kram

Svorsken sa...

vilka fina bilder på goungarna!
Skønt å hålla seg sysselsatt...
Dem tar ju en stor plats djuren så det mærks ju nær dem ær borta:/

Julia Hamre sa...

fina bilder du tagit! synd jag inte bara kan komma hem på några minuter, skulle bli lite oftare då o träffa alla...men nu är det tentaplugg och en hel massa annan skola innan Thailand...har nästan inte tid att längta...men när jag sitter på planet så fattar jag väl hur bra jag kommer att få det:)