2010-10-04

True blood!

Igår var jag uppe på tok för länge med tanke på att jag skulle upp och jobba. Var helt enkelt inte trött. Kroppen var väl inställd på att få mer än en dags helg.
Allafall, jag borstade tänderna och donade med det man gör innan man lägger sig och gick sen till sängen. Har ganska länge haft nåt under min vänstra "pektå" som varit störande. Som en liten tagg eller knöl av skinn. Funderade på om det skulle kunna vara en vårta på gång, men det såg inte ut som det och inte heller verkade det vara nån sticka eller nåt annat vasst som trängt in. Tänkte jag skulle "operera" lite så jag tog en nål och en pincett. Krafsade lite med nålen och sen drog jag bort det med pincetten. Det blev då ett hål i tån. Låter lite konstigt kanske, men tänk er en liten grop i skinnet. Där inne i gropen såg jag nåt som såg ut som en liten blodblåsa. Så då pickade jag hål på den helt sonika...

Skulle jag visst inte ha gjort:( FY FASEN vad jag blödde! Såvitt jag kan minnas har jag aldrig nånsin blött så mycket förut. Det verkligen sprutade ut! Blod i sängen blev det så jag ställde mig på golvet och försökte hålla för med handen eller vad jag gjorde. Visste inte riktigt hur jag skulle bete mig och jag var nästan lite chockad för jag hade knappast väntat mig så mycket blod.

Kom allafall på att jag skulle sätta på mig en strumpa för att kunna ta mig till badrummet utan att bloda ner. Jo men tjena, strumpan fick jag ju på mig men blodet forsade ju genom strumpan så det var röda fläckar hela vägen in till badrummet. Så när jag lyckats paketera in tån ordentligt var det bara att ta fram skurtrasan... Skurvattnet jag hällde ut sen hade samma färg som jordgubbssaft:)

Så i säng kom jag halv två först:( Och dessutom fick jag sova på den dåliga sidan eftersom min sida var alldeles blodig. Jag orkade ju inte byta lakan mitt i natten. Och det gillade inte min rygg kan jag säga:(



Här har ni då "hålet". Det känns helt surrealistiskt att det kunde blöda så mycket från ett sånt litet sår. Men jag tror att det jag först trodde var en blodblåsa helt enkelt var en åder/ven/artär (vet inte skillnaden)

2 kommentarer:

stina sa...

säg som det är anna, dessa bilder var täckmantel för att du faktiskt gjort dig av med någon du inte gillar ;)
ja jag trivs bra med kameran, gör du? det blir ju riktigt bra bilder även om jag känner att jag inte riktigt får till fina närbilder på tex blommor. sen är det ju 100 funktioner jag inte läst på om och kör mest standardkort men det känns verkligen kul att se skillnaden på bildkvalitet.
det är ett parhus men vi vet inte vad det blir för grannar för det huset ska läggas ut till försäljning, vi köote ju vårt för fast pris så ska bli jättekul att se hur mkt värde vårt hur gått upp till. spännande och jag längtar!

Erika sa...

Men hjälp vilket blodbad! Från det lilla "hålet"?? Förstår att du blev lite chockad!

Vad tyckte du om grey´s?? Jag vet inte riktigt vad jag tycker.. Kändes som dom hoppade över en del.. Men grey´s är ju alltid grey´s! =)

Kram!