2010-10-17

Dessert för en!

Jag var sugen på lite efterrätt idag, paj närmare bestämt. Men i mitt fall känns det bara onödigt att göra en hel pajform för då får jag ju slänga minst hälften innan det är färdigt. Jag mylar liksom inte i mig en hel paj själv innan den blir gammal. Socker är inte min drog, det är salt;-)

Så jag kom på att jag kunde göra en "portionspaj" i stället. Fick en aluminiumform av mamma och den är perfekt för två portioner. Persikopaj fick det bli!

Den äts just i detta nu tillsammans med glass. Till det dricker jag lite vaniljkaffe med mjölk i, vaniljlatte? Jag bryggde helt vanligt kaffe men jag hade vaniljpulver i filtret också. Men ska jag vara ärlig så smakar det inte så mycket vanilj. Då är det godare med kardemummakaffe som min kusin Erika tipsat mig om!

2 kommentarer:

Svorsken sa...

åh nu fick jaa også lust på pai!
men vi har ben & jerry`s som væntar i frysen,ikke fy skam det heller :)

Garaget leker han med hela tiden!
dær sover alla småbilar på natten:)
så det ær vældigt poppis hær i huset!

Erika sa...

Hihi! Smart med portionspaj! Man äter ju som du säger aldrig en hel paj själv!

Jaså vart det ingen smak just av vanilj? Lät ju gott annars! Ja kardemumma är mumma i kaffet! =)

Hoppas du har en fin dag! Kramar!!