2011-01-06

Julklappsbyte!

Skönt med en ledig dag såhär mitt i veckan! Bara fredag och lördag kvar sen innan arbetsveckan är slut. Dom dagarna hoppas jag går fortare än fortast för sen får jag lite trevligt besök!!

Nån vecka före jul eller när det kan ha varit så pratade jag och Katarina på jobbet om digitala fotoramar av nån anledning och jag sa att jag tyckte det var en helt onödig grej att ha. Jag har liksom aldrig fattat tjusningen med det. Jag gillar vanliga fotoramar med pappersbilder bättre, eller att kolla på bilder på datorn eller på tv:n.
Blev därför inte helt övertygat glad när jag fick en digital fotoram av päronen (eller om det bara var från mamma?) i julklapp. Jaja, tänkte jag. Den kan säkert komma till användning på nåt vis. Mamma ville gärna se bilderna från Thailand när jag kollade på film i min dator så jag tänkte att jag då kunde lägga in bilderna i ramen så hon kunde titta på den. Men då visade det sig att enda sättet att få in bilderna var genom minneskortet, det hade jag ju såklart inte med mig. Jag hade liksom tagit för givet att man förde över via usb. Det är väl säkert olika på modeller men jag tyckte det ju var värdelöst! Sa det till mamma och hon hade också tagit för givet att det gick via usb. Då frågade hon om jag ville byta den och jag sa givetvis ja!

När jag såg på kvittot att den kostat 699:- blev jag ännu mer övertygad om att det var en totalt ovärd pryl! Så en kväll efter jobbet i mellandagarna bytte jag ramen mot en matberedare, en förpackning dvd-skivor och två rullar julpapper och fick dessutom 11 kronor tillbaka! Jäkligt många poäng med en matberedare, men den kan ju vara bra att ha! Ska nog inviga den senare idag när jag ska göra tomatsås!

1 kommentar:

Svorsken sa...

Matberedare ær bra å ha!
å vuxenpoæng:))

Ha en trevlig helg!!
kram