2011-01-16

Kick off!

Igår hade vi en liten kick off med jobbet. Både Bollnäs och Söderhamn såklart!
Bollnäs-borna åkte i en liten mysig buss till kusten vid 09:00. Sen ägnades förmiddagen åt lite grupparbete och genomgång av det. Sen käkade vi lunch på Dragonen! Jag åt parmalindad kyckling med sweetchilidressing och klyftpotatis, väldigt smaskigt!
Sen hade vi lite snack och information angående linser. Det var mycket givande tycker jag!


Dagens höjdpunkt var ju utan tvekan den "hemliga aktiviteten". I Söderhamn hade dom tippat på att det skulle bli bowling men vi i Bollnäs var säkra på att det skulle bli gocart! Alltså, det var ju hur sjukt jäkla roligt som helst! Men det var rätt jobbigt för armarna alltså, det var ganska tungt att styra.

Jag fick åka i samma grupp som dom tre "killarna" så jag kände mig i underläge, dom är ju starkare än mig. Men jag klarade mig rätt bra ändå tycker jag. Först fick alla köra 6 minuter träning. Sen blev det 6 minuter tidskval.

Vid en kurva precis vid depån, kände jag att Janne var precis alldeles bakom mig så jag blev lite stressad, samtidigt som jag var väldigt trött i armarna. Det kan ha varit så att han touchade min bil lite grann men jag vet inte säkert, hursomhelst så fick det följden av att jag inte lyckades svänga samtidigt som jag gav full gas. RÄTT IN I VÄGGEN!!! Blev en rejäl smäll men det kändes som att jag klarade mig rätt bra allafall. Alla blev nog ganska oroliga tror jag.
Blev lite yr först och fick lite huvudvärk, men den försvann ganska fort. Senare såg jag ju vilket hål det blev i vägen... oooops! Var visst en stol som gått sönder också men den såg jag inte.

Efter lite vila kunde jag ju faktiskt köra ytterligare ett race! Och när man fått lite mer information hur man bättre tar kurvorna så lyckades jag få lite bättre tid också.
Kom inte till final men jag hade faktiskt 5:e bästa tid under dan, och i Bollnäs-butiken kom jag 2:a!!!
Vill verkligen göra om detta fler gånger, det var galet kul!




Efter prisutdelningen åkte vi vidare till ett ställe i Stugsund som hette Rosengatan! Ett fantastiskt mysigt hus där ett par har butik och "restaurang" för sällskap. Vi åt italiensk buffé och det var grymt gott!! Önskar att man hade orkat äta ännu mer.


Sen åkte jag till Hans-Jons och myste lite med dom här två filurerna! Sen fick jag skjuts hem till Forneby av Peter som skulle till Flästa och hämta hem våra päron från fest. Tänkte det skulle vara skönast att vakna upp i sin egen säng och eftersom jag druckit vin till middagen kunde jag ju inte ta pappas bil hem till mig heller.

Idag är det ömt kan jag säga... Sovit som en kratta har jag gjort också. Armarna gör ont, men det förstod jag ju redan igår och det har nog även alla andra. Men jag har även ont i ryggen, ena skinkan och nacken. Och åtminstone skinkan och nacken beror på kraschen.

Inga kommentarer: