2008-08-20

ABBA och OS

Har gått och nynnat på en massa ABBA-låtar idag jag=) Men bättre det än igår då jag hade Rysslands nationalsång i skallen hela dan.

Kollade på 200 metersloppet på jobbet idag (vi har en tv vi plockar fram vid viktiga tillfällen, OS är definitivt viktigt) och man kan ju inte bli annat än imponerad av Usain Bolt. Cool kille liksom, ser inte ens ut som att han anstränger sig särskilt mycket. Grymt impad är jag, grymt!
Har kollat ovanligt lite detta OS, beror väl på flera faktorer egentligen.
1) Jag har ju fortfarande ingen tv som funkar (det är en förutsättning att ha tv för att kunna se på tv
2) Jobbar ju när det tävlas
3) Eftersom jag jobbar vill/kan/orkar jag inte vara uppe på natten och kolla
4) Går ju liksom inget vidare för svenskarna

Men apropå OS, man blir ju påmind om att det finns väldans många knasiga sporter i världen. Det där med att springa fortast, hoppa längst och skjuta flest mål är ju väldigt logiskt. Men sporter som konstsim och fäktning har jag lite svårare att förstå mig på. Men det är ju ganska kul att se lite udda sporter man inte brukar titta på i vanliga fall.

Finns det nåt kvar att hoppas på i detta OS egentligen? Måste ju se Wissman springa final allafall även om jag inte tror på nån medalj. Såg faktiskt honom på Ängelholms flygplats för två år sen, han skulle till nån tävling och jag skulle hem från tennisveckan i Båstad. Sötan kille! Sen håller jag ju faktiskt på Thorkildsen i spjut, trots att han är norrman. Eller har spjutfinalen redan varit och jag missat den eller? Äh, nästa OS kör jag "all in" och planerar semestern efter det.

1 kommentar:

Sleepy sa...

*skrattar*
Ja men den här veckan har varit rätt lugn. Har bara behövt köra 1 unge åt gången *ler*
Bävar för tistad när inte gubben är hemma och alla ska komma i tid till skola och dagis ;-)
Får väl se hur det gå *skrattar*

Appropå OS så är det kanon att vara mammaledig nu *ler* Fast gubben blir lite tokig när han inte är ett dugg intresserad =)
En medalj till blev det ju idag iaf =)