2008-08-24

GLASS!

Detta handlade jag idag! Givetvis nån nyttig sak också=) Men herregud så gott det är med Ben & Jerrys! Blir en tallrik med båda sorterna senare, det kan kan lova! Synd att den är så förbannat dyr bara, tänker inte säga vad den kostar för det är lite pinsamt att lägga så mycket pengar på glass. Inte vilken glass som helst visserligen men ändå... Räcker alldeles för kort tid gör den också=(

Men jag måste tillägga att den INTE slår italiensk glass, jordgubb och citron är mina favoriter. Så snart snart snart kommer jag vara i himmelriket igen! En och en halv månad eller vad det är kvar tills vi åker till Rom. Då ska det ätas glass för glatta livet, minst en om dan åtminstone men helst fler.

Var till skogs med päronen idag, först gav pappa pilgrimsfalkarna mat (invecklad historia det där), visste att dom fick kycklingar men jag trodde inte det var kycklingar med näbbar, klor och päls och hela skiten. Dom levde ju inte men ändå:-/ Tyvärr var dom inte "hemma" när vi var dit så jag fick inte se nån.
Sen åkte vi vidare och plockade svamp. Hittade en del faktiskt, alltid lika kul även om jag inte gillar svamp.

Nu är jag i valet och kvalet om jag ska städa lite här hemma, blir liksom aldrig klart, eller om jag ska fixa lite te och läsa lite bok. Låter ju definitivt mer lockande med det sista alternativet, men risken är stor att jag somnar då så jag letar nog rätt på en bra skiva och städar och donar i stället. Då kan jag äta glass med gott samvete sen i stället.

1 kommentar:

stinch sa...

yes förstår om du inte hinner, men om du hinner vore det jätteskoj! vi håller det öppet!