2008-09-21

Sköna helgen är slut=(


Har verkligen haft en skön helg, synd att den gick så fort bara.
Idag var jag och Larsson upp till Mari och Johan i Järvsö. Faktiskt första gången Larsson träffade Johan, fast dom vart tillsammans ett år.

Han fick godkänt.

Vi tog en tur i skogen och letade svamp. Men det märktes att nån/några hunnit före oss. Vi såg ju spår av dom överallt. Men vi fick ihop en rejäl hög innan det var färdigt. Har nog blivit helt svamptokig, det är så roligt att plocka tycker jag. Helt klart en ny hobby! Och då ska det tilläggas att de enda svamparna jag äter är dom där rosa-vita skumsvamparna.

Sen gick vi hem och käkade. Grillat älgkött med hemmagjord klyftpotatis, tzatsiki och bea. Såååå gott det var! Sista gången man grillade denna sommar antar jag.

Innan vi for hem till Arbrå igen mellanlandade vi i Undersvik hos Maris pappa för att kolla på en dundersöt valp som väntade på sin nya husse och matte. Jag smälte!

1 kommentar:

stinch sa...

rosa-vita svampar??
jag hoppas du inte tänker på flugsvamp eller nån annan speedad svamp :)