2008-09-03

Sötsugen

Nu är jag sådär farligt sötsugen... jobbigt jobbigt! Blir ju inte bättre av att titta på Leila bakar.
Är ju hungrig som tusan också, käkade lite med mamma efter jobbet men det var inte så gott så jag blev inte mätt. Hon var inte så förtjust i det heller.

Borde lära mig att äta nyttigare, är alldeles för dålig med mina matvanor. Blir en del fikabröd på jobbet också, åt väldigt sällan sånt innan. Men så gick jag upp fem kilo ganska snabbt sen jag började också=(
Vägde mig hos Mari i lördags och jag höll verkligen på att trilla av vågen... Var tvungen att fråga om den verkligen stämde. Den gjorde som tur var inte det, för annars hade det betytt att jag gått upp 7 kg sen jag vägde mig senast. Vägde mig ikväll och jag ligger fortfarande på min trivselvikt.
Det är så konstigt tycker jag, för jag blir bara rundare och rundare men på vågen står det still. Hur kan det komma sig???

Har en kexchoklad liggandes i köket som skulle göra susen just nu... ska jag? Antagligen.
Men jag tror jag ska fixa mig en smoothie idag igen, gjorde en dundergod igår med hallon, banan, vaniljyoghurt och krossade linfrön. Favorit i repris. Ja så får det bli.

1 kommentar:

stinch sa...

typ 12 blir väl bra?