2009-07-30

Lite om Ölandstrippen




Jag har verkligen haft det underbart på Öland! Vädret hade väl kunnat vara bättre men såvitt jag minns så var det bara en rejäl regnskur och sen kom det några droppar en dag så man får väl vara nöjd ändå antar jag. Jo just det, det regnade en natt också, vaknade två gånger av smatter mot hustaket.
Har verkligen njutit av min semestertripp och är jätteglad att jag åkte. Resan ner gick bra även om det var drygt på slutet, ganska mycket trafik och trökig väg. Resan hem gick lättare kändes det som även om det var "uppförsbacke". Stannade bara en gång då, i Norrköping. På nervägen stannade jag tre gånger. Var bara "tvungen" att gå in på Ikea i Kungens kurva eftersom jag glömde kudde hemma... Nu hade jag ju inte behövt ta med det men jag vill att kuddarna ska vara som jag vill ha dom, hatar att sova med obekväma kuddar. Så då kunde jag ju passa på att köpa lite annat jox också när jag ändå var där. Blev bland annat en blå bläckfisk till Aminda.

På måndagen var vi på Ölands djur- och nöjespark. Jag ÄLSKAR att gå på djurparker och blir som ett litet barn igen! (om jag nånsin vuxit upp?) Kollade in djuren och Aminda var minst lika imponerad när det kom en hund som att se lejon och zebror. Fast det är väl det man ska lära sina barn, att inte göra skillnad på folk, eller i detta fall djur.
Jag åkte några barnkaruseller med henne men sen provade vi på dom häftigare åken. Lilla stumpan åkte ju ALLT, jag är mäkta imponerad! Hon var garanterat den enda 3-åringen som åkte berg- och dalbana.
Som vanligt hänvisar jag till facebook för fler bilder! Tycker det är lite drygt att lägga upp många bilder här. Eller så kommer ni helt enkelt hem till mig så får ni se alla bilderna;-)
Dagen har varit ganska så lugn faktiskt. Åkte hem till mamma nån gång på förmiddagen efter att ha donat lite hemma, packade upp lite av packningen åtminstone. Resväskan står kvar nere i hallen för jag orkade helt enkelt inte bära upp den, packade ju nästan ner allt jag äger och har nämligen. Låg och läste på eftermiddagen och tog en tupplur, det är sånt man måste passa på att göra när man har semester för när man jobbar kan man ju inte det. Drömde då om en person jag inte haft i tankarna på mycket länge, varför??? Ja det kan man undra.

Kvällen har spenderats på Hans-Jonsvägen 5, där jag åt mycket god grillmat tillsammans med Helena, Marius, Linnéa, Johanna, Martina och smågrabbarna Lukas och kanske Victor. Så söta så! Är lite trött i armarna nu efter att ha hållt i kanske Victor stor del av kvällen, men det var det värt.

I morgon ska jag försöka göra ett ryck här hemma, packa upp allt och städa och dona. Måste liksom intala mig själv att om jag gör allt i morgon så får jag slappa bäst jag vill resten av semestern.

1 kommentar:

Hanna sa...

Åh vad härligt det ser ut! =) Skönt med semester. Puss och kram