2009-07-24

SEMESTER!!!

Jaha, här ligger jag i soffan som en döan säl. När det jag borde göra stavas P A C K A!! Jaja, några grejer har jag faktiskt lagt ner i resväskan. Och alla skor jag ska ha med ligger i en kasse nere i hallen. Har dessutom hunnit vattna blommorna och lastat fulla diskmaskinen. Några prylar jag måste handdiska bara, usch så tråkigt! Men jag vill ju inte komma hem till en massa surdisk heller.

Och idag när bromsskivorna och krängningshämnarna var bytta på fårrden så hördes nåt annat oönskat ljud på den tydligen... Och då visade det sig att ena hjullagret höll på att gå sönder. Bytte det på andra sidan för ca 1½ år sen och det var inte gratis precis. Roligt nästan jämt:(
Har ju som jag sagt tidigare (och antagligen kommer säga igen) världens bästa farsgubbe som låter mig låna hans bil så jag kan åka på semester allafall! Ska se om jag kan hitta en fin present åt honom där nere. Mamma ska nog också få nåt eftersom hon inte fick nåt vettigt på födelsedagen, bara en ask våtservetter till brillorna.

Nä nu måste jag sätta fart med packandet, vore ju ganska bra om jag kom i säng i tid också eftersom jag ska orka köra långt i morgon. Har faktiskt aldrig kört så långt ensam förr. Men det kommer nog gå galant... om man bortser från hur det brukar gå när jag är på semester...

Inga kommentarer: