2010-08-08

Bildkavalkad!







Jag har visst blivit min mamma:-/ Typ det enda hon fotar är blommor och kusar. Ibland fönster och dörrar också, men mest blommor och kusar. Men det är ju så kul att ta närbilder! Nu när jag vet hur jag ska ställa in kameran för bästa resultat är det ännu roligare, visste inte det igår nämligen.

Idag har jag gjort en laddning pizzasallad som står och drar sig i kylen. Suget har inte varit lika starkt idag men bäst att vara beredd om det återkommer. Vill inte uppleva gårdagens ångest igen... haha! Nu har jag sug efter paj av nåt slag, den söta varianten. Tror jag har hallon i frysen så jag kan sno ihop en liten lite snabbt kanske. Så, nu står den i ugnen:-) Blir hallonpaj och film sen! När det gäller bakning och matlagning är jag inte ett dugg lik mamma, jag höftar helst och har svårt att följa exakta recept. Medan min mamma knappt kan salta utan att läsa receptet. Kan ha haft en aningens för mycket smör i degen, men det visar sig.

2 kommentarer:

Svorsken sa...

Ja det ær vældigt spænnande, å troligen nått man upplever bara en gång!
Ja å dem har ju kommit på ett sætt før singla å gifta seg å, också, ær bara å sæga att det finns nån i ett annat rum:)
næ var vældigt speciellt just den biten....

fina bilder føresten! Kramar

Amanda sa...

Härliga bilder! Jag vill oxå ha en sån kamera ju! ska nog allt övertala herr eriksson jag ;)