2011-02-26

Lördagsmys!


Köpte nya fina tulpaner igår igen! Sååå fint! Det kluriga är ju att välja färg varenda gång:)

Njöt i fulla drag av min fredagkväll igår! Var en underbar känsla att inte ha nåt planerat eller inte behöva kliva upp och jobba idag. Skönt med sovmorgon också!

Nu gruvar jag mig lite lite lite inför det jag ska göra härnäst. Ska försöka mig på att tillaga en stek!!! Har aldrig gjort det och jag har ju för fasen ingen aning om hur jag ska få till det så att det blir bra. När vi var och spelade spel hos Ulf och Ulla för några veckor sen bjöd hon på så himla gott kött, bland det godaste jag nånsin ätit så det är det jag ska försöka efterlikna nu. Köttet ska till att börja med stekas i stekpåse tills det är genomstekt, och det är där problemet liggger för mig... Vill ju inte att det ska bli torrt och inte heller blodigt. När det är färdigt ska det skivas tunt och sen ligga i marinad ett dygn.

Det ger väl enormt mycket vuxenpoäng att göra stek antar jag så jag får balansera det något till kvällen;) Tror planen är som så att jag ska fara iväg till Alfta av alla ställen:) Det har ju sin naturliga förklaring med att Amanda bor där och det är till henne jag ska. Dricka lite vin och sen får vi väl se vad det blir mer än det:) Trevligt blir det alldeles säkert!

Nä, ta tag i det där köttet kanske... Återkommer med resultat om nån dag när det är klart!

Inga kommentarer: