2012-06-11

Första inlägget som 32-åring!


I lördags började jag min dag med att utföra sista löppasset för vecka 5! Sen ägnade jag resten av dagen åt att städa, laga kräftpaj, sallad och dona med lite allt möjligt. När jag kom hem från springandet möttes jag av ett litet nylle som stack ut från buskarna, söta!!



Vid 18 kom först Amanda och Caroline, vi fick vänta en liten stund till på Karin som hade låååååångt att gå! (hon bor i samma hus som mig)

Champagnekorken flög så det höll på att skrämma skiten ur oss alla, särskilt Franco, haha! Bjöd på kräftpaj med sallad och vaniljpannacotta med rabarber- och jordgubbskompott till efterrätt! Vi drack även strawberry daiquri! Riktigt trevligt hade vi. Tyvärr knäppte jag inga bilder på tjejerna, bara Amanda som skymtar där bakom drinken.

Peter var snäll och skjutsade oss ner på stan sen. Började på Cielo där vi drack mojito och firade att klockan passerat tolv så att det blivit min födelsedag :) Sen gick vi vidare till Tranan, där jag inte var helt äldst, men snudd på! Med det sällskapet jag hade kan det ju inte bli annat än succé!





Själva födelsedagen började lite segt sen, sov ju ganska kasst som vanligt när jag druckit. Framåt 15 åkte jag till Hans-Jons för att äta tårta med familjen! Fick väldigt bra och nödvändiga presenter också. En BLÅ resväska, armhållare till telefonen när man springer och presentkort på löplabbet :) Mycket nöjd!!

Kollade även på Spanien - Italien där.

Eftersom mitt kylskåp är väldigt pluttigt och inte alls rymmer en hel tårtbox så fick jag kliva upp lite tidigare i morse för att sno ihop tårtan jag skulle bjuda mina jobbarkompisar på. Mixade tinade jordgubbar och hade på två lager av marängbottnar och på mittenlagret hade jag blandat grädde med lemoncurd. Sen lite grädde ovanpå och fint strössel!

När jag kom fram till jobbet hade den sjunkit ihop litegrann men när jag tog fram den på eftermiddagen såg den ut såhär... Som ett jävla roadkill! Alltså, hur misslyckat kan det bli? Jordgubbarna var nog för blöta så dom fick marängbottnarna att smälta. Men jag kan tillägga att den fick godkänt ändå, för den smakade ju betydligt bättre än den såg ut! Ska nog kanske prova samma fyllningar fast på vanliga tårtbottnar nån gång.
Föresten, 32?? Vad hände?



Inga kommentarer: