2013-02-14

Alla hjärtans dag!

Första gången jag bloggar liggandes på min spikmatta faktiskt! Tack för tipset Stina! Hade inte tänkt på det själv nämligen.

Alla hjärtans dag har väl knappast undgått någon? Gillar den, även om jag mer är för att visa sin kärlek närsomhelst på året. Oavsett om det är till som partner, vänner eller familj. Men jag är samtidigt för alla anledningar att fira nåt.

Dagen har gått i fikats tecken kan man lugnt säga. Jag snodde ihop en tårta och bjöd mina jobbarkompisar på. Inte alls så söt som man kan tro. Fyllningen bestod förutom av hjärtformade tårtbottnar enbart av mixade jordgubbar. Och i grädden hade jag lemon curd, så den kändes syrlig och fräsch. Amanda hade bakat hjärtformade kolakakor som var helt magiskt goda och dessutom hade Anne-Maries mamma bakat kardemummabullar till oss.

Och efter jobbet åkte jag till nästa fika. Bakelser med familjen! Fy fan, illamående efter det kan jag lova! Känslig när det kommer till sötsaker, kan inte alls äta mycket utan att må illa. Och idag blev det MYCKET!

Tänkt köpa bok om digitalfoto för att läsa på lite om alla termer och teknik innan jag införskaffar min hett efterlängtade systemkamera. Men tur som jag har (ibland alla fall) så hade pappa två som jag nu lånat och ska läsa i. Tänker på kameraköpet rätt mycket nu om dagarna och liksom fantiserar om olika bilder jag vill ta. Favoritmotiven är djur, insekter, blommor, barn och natur överlag.







1 kommentar:

Stina sa...

Ett till tips är att rulla ihop mattan och ligga på den som om det vore en kudde ca tio min.

Mysigt med fika, tycker såklart man ska visa kärlek året om men älskar ju att ha extra stor anledning att fira nåt :)

Bra med kameran, då kan du ge tips till mig sen. Jag valde PT nu istället så kamera får bli en senare fråga :)

Kram!