2013-02-01

Lite allt möjligt!

Fredag, men jag kan inte riktigt fira att jag fått helg än för jag jobbar även i morgon. Vilket med tanke på mitt nuvarande tillstånd känns ganska tungt.
Igår hade jag nackspärr hela dan, inte skönt. Efter jobbet åkte jag hem till Hans-Jons och fick köttfärslimpa och kladdkaka med grädde. Mums!

När jag sen kom hem och stannade för att kolla postlådan så gjorde jag ett platt fall på backen. Det var snorhalt!!! Inte alls skönt, och med tanke på nackspärren så var det ännu mindre skönt. Usch så klen jag var på kvällen sen. Låg i sängen och mådde illa och kände mig allmänt bedrövlig. Idag har det blivit värre under tiden som gått. Hoppas det bättrar på sig under natten. Tog ett hett bad för att mjuka upp mig när jag kom hem. Hoppas det gjorde susen, även om det inte känns så nu. Önskar jag hade nån som kunde smörja in mig med liniment...


Nu till nåt helt annat. Idag är det ju 1:a februari och det betyder första dagen i min och Amandas "köpstopptävling". Från och med idag och februari ut ska vi inte köpa kläder, skor, smink... etc. Det enda som känns jobbigt med det för min del är att jag glömde köpa hårfärg igår, och min utväxt kommer nog glo illasinnande på mig den här månaden (eller tills det att Amanda förlorar;)) Jag har ju ändå inga pengar att shoppa för nu så det kommer ju vara lätt som en plätt för mig att hålla detta. Haha!
Ja det ska alla fall bli spännande att se hur detta kommer gå :)

Och nu hoppar jag till nästa ämne. Det här med otrohet. Nu kanske folk inte tycker att jag har en legitim åsikt i denna fråga med tanke på att jag är singel. Men jag känner att det är nåt jag vill vädra lite bara. Många verkar tycka att otrohet är det allra värsta man kan kan göra mot sin partner men där håller jag inte med. Nu säger jag INTE att jag tycker att det är okej att vara otrogen, för det tycker jag absolut inte. Men jag tycker att det är betydligt värre att förminska sin partner som vissa gör. Att bryta ner deras rätta jag. Till det negativa alltså. Vet några exempel på detta, par som tack och lov inte är tillsammans längre, men även par som fortfarande håller ihop.

Vore intressant att höra hur ni som läser tänker om detta?

1 kommentar:

Svorsken sa...

Å fy,Hoppas nacken ær bættre!!

Å køp stopp hade varit nått i detta hus också,nått att tænka på lite længre fram,måste bli færdig med allt hær hemma først:)) spænnande å høra hur det går før er!!

Nu tycker jag att du har minst lika stor rætt som andra att uttala deg om æmnet å jag ær enig i att det finns olika sætt att gøra sin partner illa å det psykiske ær bland det værsta..
Klart att otrohet också ær illa!! Å dær tycker jag æven det ær en skillnad mot en gång i fylla och flera månaders smygende också,alla ær bara mennesker å ett litet misstag kan nog de flesta gøra..
Men ær nog tyvær många som lever i førhållanden som inte ær bra før dem å mycket føregår kanskje innom hjemmets 4 væggar också...
Svårt å hjælpa før familie å vænner då dem inte vet nått också..

Tack å lov har både jag å de fleste jag kænner( ja det man vet om då) bra førhållanden nu!

Ang førhållanden,hur går det med din fling??:)

Hoppas det går bra att jobba idag!
Kram