2013-02-22

Första bilden!

Ja jag har ju fått min kamera nu. Igår närmare bestämt. Och batteriet sattes genast på laddning.

Med min Panasonic knäppte jag aldrig på auto. Igår kände jag att jag aldrig kommer kunna knäppa med nåt annat än auto med nya kameran. Kommer nog ta lite tid att lära sig att använda den på "rätt sätt". Men å andra sidan var det ju kväll och inomhus. Ska testa mer ute i helgen tänkte jag. Kanske att N kan lära mig lite också. Provade mig lite fram, men det är fan svårt att få till bra bilder med blixt. Så jag bjuder på en bild nu bara.

Men jag måste ändå säga att jag är nöjd med mitt val. Velade ju mellan Nikon och Canon och efter att ha hållit i några Nikon, så känns denna bättre i handen. Den fysiska känslan av att hålla i den alltså. Annars tror jag märkena emellan knappt skiljer sig åt, fotomässigt.

Känns även som att jag kommer vara nöjd med mitt macroobjektiv. Nu ska jag bara lära mig alla inställningar och det kan som sagt ta sin tid. Hoppas alla fall på att få bjuda på lite fler, och bättre bilder senare i helgen.

Inga kommentarer: