2013-02-13

Mardrömsdagar!

Ja ni som kollat facebook har väl inte undgått att jag minst sagt haft ont i nacken/ryggen nu några dagar. Började på måndagmorgon när jag vaknade.
Nackspärr! Fast inte av den "vanliga" sorten, denna satt liksom från nacken och ner på halva ryggen. Jag kan inte minnas att jag nånsin haft så ont nångång. Ingen ställing var skön, gjorde ont hur jag än gjorde. Och vissa positioner ännu värre. Tårarna brände under ögonlocken hela dan men det var bara att kämpa på. Hade vi varit full styrka på jobbet hade jag inte tvekat på att åka hem. Kunde knappt prata riktigt för att det gjorde ont. Och det blev värre ju längre dagen gick också. När jag äntligen fick åka hem kom tårarna i bilen, och jag var nära att vända och åka till akuten. La mig direkt i stället. Liggande på rygg med huvudet högt var det enda som gick. Var tvungen att masa mig upp efter ett tag och koka lite pasta för att jag var så hungrig. Men direkt i säng igen sen.

Igår hade jag en lite annan typ av ont, lite bättre faktiskt. Men en del ont var nog orsakat av att jag gick och spände mig hela måndagen. Även igår la jag mig tidigt. Inte för att jag somnade precis... Var ingen bra natt inatt. Men det hade inte så mycket med smärtan att göra utan berodde mest på jobbiga mardrömmar.


Idag har jag varit betydligt bättre. Bara varit som en "vanlig" nackspärr tack och lov. Inte för att det är skönt på nåt sätt, men med tanke på hur måndagen och tisdagen var så har det varit som en "ljuv sommardag". Har varit på väldigt bra humör hela dan och det blev ännu bättre ikväll när Aminda ringde för att tacka för sitt födelsedagskort. Min älskade Aminda som fyllt 7 år idag!! Stora hjärtat! Minnea ville också prata och avslutade sen med "pusspuss". Saknar dom nåt helt otroligt mycket! Deras mamma med. Men "snart" är det påsk och då kommer dom upp!

Din gåva igår, gladde mig väldigt mycket också Stina!!

2 kommentarer:

Stina sa...

Bra du blev glad :) den där smärtan du beskriver är samma smärta jag brukar ha i nacken, jag brukar lindra med spikmattan eller varmt bad.
Kram kram och ha en härlig dag <3

Svorsken sa...

Usch, låter inte nå kul med nackspærr:(
Bra den slæppte till slut!!
Kan kanskje Kiropraktor hjælpa med sånt?
Vet inte ens om det finns i Bollnæs men hær anvænds det mycket,å til det mesta,med bra resultat!