2013-02-24

Learning by doing!

Idag har jag varit ute och fotat lite igen. Hade hoppats på sol, men det var bara grått grått grått. Plusgraderna gjorde det hela bättre alla fall. Som jag längtat efter takdropp!

Som ni ser är det samma nyckel på båda bilderna ovanför här. Men dom är tagna med olika objektiv. Det objektivet jag fick med själva kameran är ju rätt så basic. Bra att fota bilder på omgivningen på lite lagom håll sådär. Men det macrot jag köpte till är ju sååå mycket bättre! Jag gillar ju mest närbilder, och då är det helt klart bättre. Ett senare projekt är att skaffa mig ett bra zoomobjektiv/teleobjektiv. Kanske önskar mig när jag fyller år...
er
På eftermiddagen kom solen fram en kort kort stund innan den gick ner för dagen. Då skyndade jag mig ut för att ta några bilder. Lite härligare färger än bara vitt, grått och brunt.

3 kommentarer:

Stina sa...

Kul med nya kameran!
Nu kommer våren snart tjoho !

Svorsken sa...

Kul med ny kamera,å iallafall nær man lær seg den å kan ta fina bilder!(jag knæpper BARA med auto med våran Nya nikon,men har planer om å lære mere...snart!:)

Fina bilder!!

Sæg till om du har lyst å ta fina ute bilder av barn i påsk, du får gærna låna mina!:)

Julia sa...

Fina bilder! det går ju å ta så fina bilder om man bara lär sig hur..jag är en sucker för auto, dåligt med tålamod på att lära mig nåt annat. Var lite vårstämning i bildena också, härligt! :)