2013-05-29

Fotandet...


Var så fint ljus ute igårkväll så jag tog med mig kameran en sväng ut på tomten.

Längtar verkligen efter att få gå på fotokurs till hösten, för jag vill bli såååå mycket bättre på det tekniska. "Ögat" tycker jag att har rätt bra ändå, även om det alltid kan bli bättre. Problemet är ju att en potentiell bra bild förstörs när det blir oskarpt/skärpa på fel ställe/för mörkt/för ljust.... Av 100 bilder jag tar känns det som att typ 5 blir "bra". Så fotokurs välkomnas! Önskar bara jag haft kunskaperna redan nu då allt utomhus är så himla fint. Men jag får väl se fram emot nästa vår och sommar då.

Väntar på att skattepengarna ska rassla in på kontot, för då ska jag alla fall beställa mig två olika stativ (känns nödvändigt!) och en större kameraväska. Sen har jag även önskat mig ett till objektiv inför den stundande födelsedagen, det står ju näst högst upp på önskelistan efter Stinas operation :) Och med tanke på att Sofie fick en bil (!) så borde jag ligga bra till för det där objektivet.

1 kommentar:

Stina sa...

Verkligen fina bilder! Har du hittat en fotokurs nu?
Är verkligen tacksam att du önskade en operation och tycker definitivt du förtjänar en riktigt bra födelsedagspresent nu! Kramar!