2013-05-10

Kristi himmelsfärd

Nu kan ni ju först och främst förbereda er på en bildbomb, mestadels på djur!

Hade verkligen en helt underbar dag igår, en sån som gav massa positiv energi och man kan leva på läääänge länge! Klev trots ledigheten upp ungefär samma tid som jag brukar (lite lite senare bara) Vid 10 plockade jag upp lillasystern och åkte sen till Träslottet. Det var marknad och kosläpp, nåt jag länge velat se. Och det var verkligen en rolig upplevelse att på nära håll se alla glada kossor som kom uthoppandes ur ladugården. Underbart! Alla tyckte dock inte det var lika roligt som jag, Minnea tyckte inte om det. Det luktade så illa tyckte hon, haha! Var kvar rätt länge, och det var galet mycket folk där!

När vi sen skulle åka hem och köra från åkern där vi parkerat så körde jag fast med bilen. Framhjulen satt helt fast i lera, och grävde sig liksom ner sig mer när jag försökte komma loss. Två snälla tjejer kom och försökte hjälpa mig och Sofie men det var helt tvärkört. Trots att dom var tre som knuffade på. Ena tjejen hämtade sin bil och försökte dra loss mig, men inte heller det funkade. Det värsta var att det var flera karlar som stod en bit bort och såg allt, utan att försöka hjälpa till. Det var ju liksom ingen tvekan om att vi behövde hjälp.

Nu slutade det ju såklart lyckligt, för Robert kom sen springande och drog med sin fyrhjulsdrivna bil, och ytterligare en karl kom och hjälpte till med att knuffa på. Väldigt tacksam!!

Hann sen med en stund med Malin och flickorna på Corner innan jag åkte hem en stund för att vila och fixa grejer.

Andra halvan av dagen spenderades hos Kerstin på hennes mysiga gård. Vi var 9 fina tjejer som grillade och hade sådär underbart mysigt att man aldrig vill att det ska ta slut. Veronika gjorde dessutom en finfin hallonpaj som vi åt till efterrätt!

Lammen är ju hur söta som helst! Och så mjuka och gosiga! Tyvärr var man ju tvungen att åka hem vid 23, eftersom jag skulle upp och jobba :( Men gårdagen är nog faktiskt den bästa hittills på 2013.

1 kommentar:

Stina sa...

Kul att du hade en sån härlig kväll!
Jättemysiga bilder.
Kram!